Propozice

ZLOBR liga 7. sezóna

V.1.1

Ave Imperator! Jsme vaši organizátoři (ZLÍN – Martin Netopil, OSTRAVA – Václav Baron “Tin Tin”, BRNO – Ondra Brázda “Had”, OLOMOUC – Adam Binar “Binos”, HRADEC KRÁLOVÉ – Jindra Čadík a Jiří Tesner “Tesák”, PARDUBICE – Patrik Plšek, Zlobr Grand Tournament – Adam Binar “Binos”, Had, Ilius, Martin) a našim hlavním úkolem je nabídnout spektrum progresivně náročnějších turnajů, z kterých si vybere každý, a skrze ně přiblížit hráčům turnajové hraní WH40K.

Kontaktovat nás můžete na FB skupině ZDE.

Turnajové levely:

Začátečník – I am too young to “paint” – není povinný FP ani WYSIWYG a nejsou za ně body (VP – victory points) do hry/turnajového bodování.

Pokročilý – Hurt me plenty – není povinný FP ani WYSIWYG, ale je možné získat body do turnajového bodování. Při splnění FP i WYSIWYG dostane hráč 10 VP do každé hry.

Expert – Nightmare – FP a WYSIWYG jsou povinné a nejsou za ně body do každé hry. FP bude hodnoceno širokou bodovou škálou a bude tvořit část finálního skóre a nebo bude mít oddělenou vlastní soutěžní kategorii. Je možné účastnit se i bez FP a WYSIWYG, ale za podmínky nemožnosti umístění v TOP 5.

Pro všechny turnaje platí:

Je povoleno hrát modely z Forge Worldu. 

Pokud není stanoveno jinak, je nutné dokončit registraci a to včetně odeslání listu pomocí formuláře na stránkách Zlobr Ligy ve formátu .doc, .docx, .txt nebo .pdf nejpozději týden před termínem turnaje (tedy většinou do sobotní půlnoci týden předem) – ukázka jak napsat list ZDE. V případě pozdního odevzdání listu, hráč obdrží penalizaci 10 VP do každé hry turnaje.

Držíme se ITC doporučení pro turnajové hraní, a proto přejímáme pro naše turnaje vždy aktuální GW Grand Tournament Mission Pack. Hrát se budou náhodně vybrané mise z aktuální publikace.

Turnaje ZLOBRa poběží na aplikaci TourneyKeeper. Pro účel včasné registrace a odevzdání listu budou brány v potaz formuláře na stránkách ligy. Chcete-li ušetřit organizátorům práci, můžete se po úspěšné registraci přes formulář na našich stránkách, registrovat i přímo v TourneyKeeper

Použití ITC Battles App je povoleno a podporováno. Ke stažení ZDE. Povoleny jsou i digitální herní pomůcky WH40K Dice Companion a GW WH40K Assault Dice.

Hodnocení her a turnajového pořadí: 

  • Každá hra bude hodnocena rozdílem VP (victory points získané v průběhu hry za plnění primárních a sekundárních misí + případný bonus za FP  a WYSIWYG) mezi oběma protihráči. Na základě tohoto rozdílu budou každému hráči přiděleny body za hru = GP (game points) dle tabulky níže. Hráč s vyšším počtem VP je hráčem A.
Rozdíl VPGame points hráče AGame points hráče B
0 – 51010
6 – 10119
11 -15128
16 – 20137
21 – 25146
26 – 30155
31 – 35164
36 – 40173
41 – 45182
46 – 50191
51 +200
  • Hráč s vyšším počtem GP vyhrává hru. V případě shody jde o remízu. Hráč, který vyhrál hru získá 2 turnajové body (TP). Hráč který prohrál hru získá 0 TP. Při remíze oba hráči získají 1 TP.
  • Umístění hráčů v celkovém pořadí turnaje určuje počet TP. Hráč s nejvyšším počtem TP vyhrává turnaj. V případě shody se na vyšší příčce umístí hráč, který v součtu za celý turnaj získal více GP.
  • Příklad: Václav hraje s Honzou a nahraje 30 bodů za primární mise a 20 za sekundární. Honza nahraje 20 za primární a 40 za sekundární mise. Oba dva mají FP i WYSIWYG (+10 bodů). Celkový výsledek je tedy pro Honzu VP 70, GP 11, TP 2 a pro Václava VP 60, GP 9, TP 0.
  1. Použití šachových hodin není vyžadováno. Pokud ale jeden z hráčů hodiny požaduje (a má je k dispozici) stává se povinným pro oba hráče. Požadavek na hru s hodinami může hráč vznést vždy na začátku hry, nebo po každém ukončeném Battle Roundu (pro případ že vyvstane potřeba hry dle hodin v průběhu hry – přesnější kontrolu rovnoměrnosti využití časové dotace). Pravidla o tom jak zacházet s hodinami naleznete ZDE.
  2. Podmínky k získání bonusu  za FP (musí splňovat každý model v armádě):
    • Model musí být plně sestaven – žádná poloviční torsa “topící se v blátě.”
    • Každá hlavní část modelu, včetně detailů, musí být namalovaná. Nestanovujeme limit použitých barev, věříme, že každý je schopen posoudit co je skutečně nabarvené a co ne. Modely nabarvené na úrovní GW ukázek Battle Ready modelů jsou vyhovující pro účely získání bonusu za FP V případě pochybností o “nabarvenosti” armády, předem kontaktujte organizátory konkrétního turnaj spolu s podrobnými fotografiemi svojí armády. 
    • Na úrovni armády musí být jasně odlišené jednotky. Dvě jinak identické jednotky musí být opatřeny prvkem usnadňující identifikaci jejich příslušnosti (např. číselný squad marking, jinak barevné nárameníky, dočasné barevné značkovače apod.)
    • Podstavec nesmí zůstat holý, musí být pokryt alespoň texturou.
    • Příklad co je a co není FP:
  • Model vpravo je stříknutý základní červenou barvou a je na něm aplikován wash. I v případě, že by majitel použil drybrush jednou další barvou k zvýraznění detailů a technicky by tak splňoval obecně používané pravidlo “3 barev”, pro účely našeho hodnocení jde o nabarvení zcela nedostačující a bez nároku na bonus za FP.
  • Prostřední model splňuje minimální požadavky na FP i když jsou použity pouze základní barvy bez washů, highlightů a pouze jednoduchou texturou na podstavci. Jedná se o nabarvení na úrovni GW Battle Ready. Máte-li armádu nabarvenou v podobném stylu lze ji uznat jako FP.
  • Model vlevo je vzorný příklad FP modelu. Kvalitní nabarvení všech částí modelu a jejich detailů za použití základní barvy, shade a highlightů. Obtisky zajišťující identifikaci příslušnosti k jednotce a pestrá textura na podstavci. 

3D tisk – bity i celé modely z 3D tiskáren jsou dovoleny, ale pouze tehdy, jestliže jsou tyto modely na úrovni FPa tehdy pokud jejich velikost a vzhled odpovídá modelům a bitům, které představují. Je nezbytné, aby velikost podstavce u těchto modelů, odpovídala velikosti podstavce, aktuálně dodávaného s originálním modelem od GW. V případě sporu o viditelnosti či schopnosti s modelem se někam na stole vejít, může být soupeřem, či judgem, požadováno použití originálního modelu. Majitel 3D tisku je povinen tomuto požadavku vyhovět v opačném případě bude rozhodnuto v jeho neprospěch.

Bodování v lize:

Každý hráč, který se umístí na turnaji, obdrží následující počet bodů:

Turnaj měl H počet hráčů (např. 10 hráčů), vítěz obdrží H bodu,  2. místo H-1 bodů, X. místo H-(X-1) a poslední místo 1 bod. V případě týmového turnaje, obdrží všichni členové týmu stejný počet bodů.

Hráči, kteří se na turnaji umístí na prvních třech místech, získají navíc bonus v podobě:

  1. místo + 3 body
  2. místo + 2 body
  3. místo + 1 bod

 Příklad:

Turnaj s 10 lidmi má: 

1. místo 10b + 3b = 13b 

2. místo 9b + 2b = 11b

3. místo 8b + 1b = 9b

4. místo 7b

5. místo 6b

… 

10. místo 1 bod

Podmínky vítězství v lize:

Podmínkou úspěšného zakončení ligy je absolvování alespoň 6turnajů a zároveň navštívit alespoň 3 různá města, kde se turnaje konají. Do výsledného součtu se počítá 6 nejlepších výsledků, přičemž se počítá pouze 1 týmový výsledek. S přihlédnutím na aktuální epidemiologickou situaci se budou v průběhu sezóny měnit.

Systém žlutých karet:

Pokud bude hráč opakovaně hrubě porušovat pravidla fair play nebo bude výrazně narušovat chod fungování turnaje, může mu organizátor udělit žlutou kartu. 

Příklady porušování fair play: používání “cinknutých” kostek, domlouvání výsledku hry (v případě, že jeden z hráčů vzdá bitvu a je nutné “odhadnout” finální skóre, kontaktujte organizátora), špatný výklad pravidel, který má radikální dopad na hru (např: můj gardista má 5A S10 při chargi). 

Po udělení druhé žluté karty, i v případě jiného turnaje, dostane daný hráč BAN na 3 v kalendáři následující akce ZLOBRa. Na konci sezony se všechny žluté karty stornují.

Pozn.: Toto pravidlo zde není kvůli šikanování hráčů, ale abychom měli možnost omezit některá chování, která ostatním kazí požitek ze hry. Navíc hříšník bude mít možnost své chování napravit a dostane přímý feedback, takže bude vědět, jak své chování napravit. 

Hodně štěstí a těšíme se na Vás!