První kroky

Dvakrát měř, jednou řež. Obecně by bylo při začátku hraní dobré se rozmyslet, jestli je cílem hrát pro zábavu/narrative/modelaření nebo hrát kompetitivní turnaje. Ideální je toto rozebrat naživo s někým z lokálních hráčů, který bude mít přehled co se v dané oblasti hraje, která armáda je vícekrát, která ještě není, kde se schází komunita ke hraní. Hrát se dá každá armáda, turnajově s větším či menším úspěchem, hlavní je aby se líbila majiteli a bavila ho.
Mezi fluffovým a kompetitivním hraním je rozdíl především v tom, jaké jednotky jsou potřeba, skládání i barvení zůstává. Později se sice většina lidí stejně zařadí něco mezi, ale do začátku je dobré vědět s čím do toho jdeš a co očekáváš a trochu si uvědomit vlastní možnosti.
První tři hry jsou víceméně přednáška pravidel, prvních deset her výukových a pak nastává to krásné období kdy si zkoušíš nové modely, strategie. Zároveň stoupá skill barvící, není neobvyklé se po padesátém modelu vrátit k prvním a vylepšovat je.


Něco na přečtení
5 věcí, které bych chtěl vědět předtím, než se pustím do Warhammeru 40,000 (a jakékoliv jiné wargame) od Aleše
Jakých chyb se vyvarovat, když začínáte s Warhammer 40.000 od Klokana
Pro příběhové základy (a nejen základy) je tu Lexicanum, studnice vědomostí, záznamů a příběhů z celého universa Warhammeru: https://wh40k.lexicanum.com/wiki/Age_of_the_Imperium