Reporty

Bobots on trip

Adeptus Smashanicus

Na poslední chvíli jsem se rozhodl že pojedu Alpine Cup. Aby toho nebylo málo jsem si vzal armádu, kterou kvůli zdržením jsem dostal týden před turnajem… Takže abychom to shrnuli Top Tier Meta armáda ne, příprava ne, dobrá nálada a optimismus vždycky.

 Něco málo k armádě: 

 Rozhodl jsem pro opravdu netradiční Adeptus Mechanicus. Nevložil jsem důvěru ve Skitarii, ale v Servitory. Celý list tvoří 15 Breachru 15 Elektropriestů a 4 Charaktery. Celý list zakončuje 10 Castellan robotů, kteří jsou pouze stínem jejich 8 edition slávy. Toto si myslela většina mých soupeřů jak na sóla tak na nečekanou týmovku, ale opak je pravdou. Mojí domácí planetou byl Lucius, který dodává armádě vše co by mohla potřebovat od Transhumanu na jednu jednotku až po jednou za hru teleport po stole. Celá armáda je součástí Army of Renown Defensive Cohort, která dává ještě více obrany na moje Breachery a Castelany, jelikož jim dovoluje snížit damage o 1 proti střelbě, když jsou na objectivu nebo v mojí deployment zóně. Tato armáda nabízí opravdu mnoho nástrojů a triků, ale samozřejmě všechny kolečka do sebe musí zapadat, a Techpriest se musí mít na pozoru před všemi meta armády. Většina match upu jsem předpokládal na lehkou prohru nebo remízu. Tento list bych spíše doporučil na týmové hraní, ale rozhodl jsem se mu dát šanci na sólech.

Cíle před turnajem:

 Vždy je důležité si dát rozumné cíle čeho člověk chce dosáhnout s armádou. Určil jsem si dva základní cíle být TOP 20 na sólech a být nejlepší za frakci. Být nejlepší za frakci byla ta lehčí část, jelikož jsem soupeřil pouze s jedním dalším člověkem na celém turnaji. Opravdu no-meta armáda když máte 80+ lidí na turnaji pouze dva lidi na frakci. 🙂 

Den číslo 1 – Thousand sons, Tyranids(Stampede), Harlequini(9 voidu):

 První kolo jsem měl mít soupeře s Grey knighty ale bohužel se nedostavil, tudíž jsem náhodně dostal jinou psychic armádu Thousand Sons. 20 terminátorů a dva Contemtor dreadnaughti s culverinama a všichni kouzelníci v čele s Ahrimanem tvořili opravdu zajímavý problém pro mě. S nula počtem kouzelníků a stratagemu na denyování kouzel. Jediná moje obrana byla na jedno kolo mít s celou armádou 5+++ Feel no pain proti mortal woudum a mojím  esem v rukávu byl stratagem za 1 CP na 4+++ feel no pain proti mortalum ale pouze na Castelany. Mise byla přívětivá pro oba hráče kde máme 6 objectivů a z toho 3 skoro ve svojí deployment zóně. Zvažoval jsem svoje sekundární mise abhor the witch byla jasná volba pro mě, jelikož za zabíjení jeho kouzelníků jsem mohl získat opravdu mnoho bodů. Dále jsem si zvolil Raise the banners a Sequencing. Byl jsem přesvědčený, že dokážu ochránit svoje objectivy, zatímco zaútočím na jeden z jeho objektivů. Poslední misí byla Admechácká mise kde před hrou učím kdy jaký objektiv mám držet a pokud ho držím na konci battle roundu, tak dostanu 3 Victory pointy.

Hru jsem začal a rovnou jsem dal všechny buffy na roboty a teleportoval je rovnou k jednomu z jeho objektivů na pravém křídle za ruinu, abych minimalizoval ztráty v prvním kole a  ohrozil toto křídlo  příští kolo. Soupeř byl dobře schovaný a proto nebylo co střílet první kolo. Soupeř odpověděl vlastním teleportem 10 terminatorů na moje levé křídlo a zabitím několika Breachru. Druhé kolo prakticky rozhodlo hru když jsem dokázal pomocí střelby z robotu a následného charge od Breachru (kde zabili asi 6 terminatoru, 18 utoku dmg 3 pomáhá) zabít většinu terminátoru u mě. Nejzábavnější moment hry byl když jsem poslal 5 Castellan robotu do close combatu a nedokázali za 5 combat phase Contemptora s 5++ invulem. Soupeř nebyl strategicky nejnadanější, ale klobouk dolů soupeři za savy a zábavnou hru.

Výsledek: 93:69 (14:6) Pro Admech

Druhé kolo jsem měl špatné tušení, a ukázalo se jako správné. Hrál jsem proti Crusher Stampede Tyranidum (jeden nejhorší match up pro Admech). První problém spočívá v tom že moje armáda má dobrou střelbu proti vehiklum, ale ne do monster s T8 a redukcí dmg o 1. Další problém spočívá, že v close combatu nechci být jelikož tam je Stampede nejsilnější. Může bojovat několikrát i po smrti a já nemám redukci. Aby toho nebylo málo jeden z mojich triků na fight last v close combatu nefunguje do monster. Match up láska na první pohled…

Sekundární mise jsem zvolil Bring it down, Sequencing a Retrieve Nachmund data. Soupeř měl hodně monster takže body za jejich zabití  jsou automatické a lepší misi než Nachmund data jsem neměl a 4 až 8 bodů jsem z toho mohl dostat.

První kolo padlo opět ale tentokrát jsem nemohl udělat agresivní teleport. Musel jsem krýt svoje 3 objectivy a doufat že přežiju. Jeho první kolo chtěl chargovat s dvěma monstry ale naštěstí mu nevyšlo jedno kouzlo na advance a charge. Tudíž mi Castellany nabrala obří Hierodule. I když jsem bojoval první nedokázal jsem ji zabít(zbyli ji 3 woundy) a on mě zabil jednoho robota. Po 3 kolech brutálních close combatu na stole zbývalo. Jeho Flying hive tyrant, Swarmlord, Maleceptor Dimachaeron ( na 6 životech) a několik Tyranid warrioru vzadu na objektivech. Většina větších monster bylo na půlce životů. Mě zbývalo 6 Breachru, 4 Charactery (soupeř si vzal assasinate  a snažil se k nim dostat) , 3 elektro priesti a 5 Castellan robotu. Ztráty byly značné na obou stranách a toto kolo mělo vše rozhodnout. Štěstí bylo opět na mé straně a na konci zbývaly na stole už jen maleceptor a warioři a soupeř už nedokázal nic udělat. První výhra nad Stampede nečekané. 

Výsledek: 80:60 (13:7) Pro Admech

 Třetí kolo vše zatím šlo podle plánu a lépe. Na závěr náročného dne mně však čekal postrach turnajů. Nový Harlequini s 9 nezabytelnými voidweavry a palebnou silou hvězdy smrti. Moji Castelani mají dobré defenzivní profily, ale opět jsem čelil tomu že moje střelba prostě nebude stačit, jelikož moje armáda je založená na reroll hitu a to harlequini zakazují. V této době byl take problém dosah zbraní -6 palců a pokud bych se pokusil chargovat tak může utéct o 6 palců. Luck dice pomocí kterých může přehodit jakýkoliv počet kostek taky nepomáhá. Z tohoto jsem usoudil, že hraju na remízu či malou prohru kdy nemůžu odejít deployment zony a z mojich objektivu.

 Sekundární mise jsem vzal Sequencing, Bring it down a Retrieve Nachmund Data.

Soupeř začal a svojim zabijáckým characterem se pohnul 30 palců a našel malou skulinu kam mohl nachargovat moje chary. Nachargoval i vše ostatní včetně Castellan robotů. Nikdo ho neviděl, takže overwatch mě nezachránil. Soupeř byl spokojen se svým plánem a úsměv mu zářil od ucha k uchu. Ten mu však vzápětí zmizel, když jsem zaplatil 1 CP a dal fight last jemu ultra super charovy. Castellani udělali svoji práci a udělali z něj eldaří placku.

 Po tomto fiasku se soupeř celou hru držel 30 palců ode mě a nedal mi příležitost na charge.

Do posledního kola vstupoval 10 bodovým náskokem a byl si celkem jistý svou výhrou a já s ním souhlasil. Většinu svého času jsem využil na přemýšlení. Musel existovat způsob jak vyhrát. Našel jsem ho. Na jeho nejbližším objektivu měl jednu lod a 5 Troupu. V shootingu se mi podařilo zastřelit lod a 4 Troupy. Zůstal tam jediný model na 2 životech a můj Datasmith byl připraven 11 palcový charge.  Ani jeden z hráčů neměl CP a zbýval mi pouze charge na 2 kostkách. Hodil jsem 11. Po tomto heroickém chargy se podařilo Datasmithovy s 2 útoky trefit 2x na 4+ 2x woundnout a soupeř nehodil ani jeden 4++ invul. Byl to za mě nejlepší moment za turnaj. Bodově to bylo neuvěřitelné. Díky tomu že jsem držel více objektivu + 12 VP, díky Sequencing + 3 VP a za sekundární misy Primary +2 VP. Epické zakončení dne a neuvěřitelná hra, kterou si soupeř bude jistě pamatovat.

Výsledek: 77:70 (11:9) Pro Admech

Den 2 a závěr:

 Čtvrtá hra byla proti custodum s 12 jetbiky s meltama před nerfy. Ne zrovna věc co bych chtěl potkat. Soupeř po výsledcích z prvního dne věděl co dokážu (Harlequinn hráč byl jeho kamarád) a zvolil nejvíc defenzivní strategii. Po celkem nudné hře kde jsem šel pěšky za ním do jeho deployment zóny hra skončila, když všechny jeho chary naběhly Castellan roboty a po dvou fázých close combatu odešly všechny charaktery zpátky na terru včetně Trajanna. ( Tím že dokážu dát fallback, shoot  a charge na Castellany tak mě soupeř nedokázal zastavit.

Trochu nešťastné bylo že jsem nedokázal zabít jeho To The Last jednotky zůstaly na minimálních životech, ale vítězství bylo zajištěno. Za Lucius

Výsledek: 77:62 (12:8) Pro Admech

Pátá hra byla opakováním druhé hry. Hráč Tyranidu s Crusher Stampede nebyl nejlepší a od prohry ho zachránili moje kolo dva, kdy jsem hodil 3x dvě jedničky na charge, ale takové jsou kostky. 😀 Následovali dvě kola kdy jsem nedal damage v close combatu, což dovolilo soupeři nahrát svoje body.

Výsledek: 78:56 (14:6) Pro Admech

Závěr: 

Tímto skončili Singles, kde Češi ovládli přední příčky a měli ty nejlepší výsledky. Já osobně jsem měl 5 výher a skončil jsem na úžasném 16.místě. V tomto turnaji záleželo hlavně kolik bodů člověk nahrál na výhry se vůbec koukala, což bylo za mně zvláštní, ale s tím se nedalo nic dělat. Se svojím výsledkem jsem byl nadmíru spokojený, jelikož neprohrát na mezinárodním turnaji a vyhrát proti OP armádám bylo satisfakcí samo osobě.Adeptus Mechanicus na to pořád má zvláště po Balance dataslatu.  Za celou akci bych rád poděkoval jak organizátorům tak spoluhráčům i protihráčům. Čtenářům můžu tuto akci jen  doporučit.  

Vojtěch Aurixos Čistecký

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *