News

Nová AOS sezóna je tady!

Nové GHB hro otočilo natolik, že se celá komunita teď snaží rozlousknout velmi důležitou otázku – Hrát veterány nebo ne?!
Sezona v Galletu totiž uvádí do hry koncept veteránů (Nový keyword jednotek, Battleline, <=4 Woundy), kteří získávají starý dobrý 40k ObSec (Na objectivech se modely pořítají za tři), který hraje do karet hordovým armádám – zombíci stronk! Veteráni zároveň získávají další bonusy v podobě boje z více řad (ignorace dosahu zbraní) , a jednoho speciálního objectivu – Proving ground – každé kolo (Každé kolo jeden z objectivů na mapě zabírají pouze veteráni). S veterány jsou také spojeny nové taktiky a několik speciálních pravidel v rámci scénářů. Přehledný rozsáhlý článek o novém GHB najdete jako vždy na Goonhammeru.

GW se ale poučilo z 40k při uvedení ObSecu a následné horské dráhy, kdy každý zbrojil ObSecem a postupně se začínalo objevovat vypínání ObSecu a dvojité či trojité ObSecy… Kdo neměl ObSec jako by nebyl 😀 Nové GHB tento fakt balancuje jinak! Jednak tu máme nové sezonní kouzlo, půlící počet modelů obsazující objective a zároveň uvádí novou „roli“ na bojišti – Bounty hunters. Jedná se o nový batalion jehož jednotky mají na veterány v melee extra damage. Dostáváme se tedy do situace, kdy jsou veteráni hodně zajímaví a důležití pro scénář, ale zároveň jsou vpodstatě ohroženým druhem, protože Bounty Hunters jsou schopni vyplodit až děsivé množství damage. Hra tedy směřuje postupně do MSU (multiple small units), protože BHunters jsou schopni vysekat třicítku pěšáků jak nic.. Ale tři desítky ve třech vlnách jsou pro ně velký problém!
Dostáváme se tedy do situace, kdy nevíme kolik veteránů hrát, jaké jednotky dát do Bounty Hunterů, případně jestli nehrát takové battleliny, které veterány vůbec nejsou (jízda) aby na mé jednotky soupeř neměl double damage. Decisions decisions….

Mnohem zajímavější a důležitější mi ale příjde tento článek, shrnující nové archetypy buildů, tedy nové typy listů, které budou hráči stavět! Závod o co nejnižší počet dropů je pryč, v současné sezoně bude velké množství různých typů listů s 1 až klidně 16 dropy! Nebo se ustálí nějaké vyšší číslo, někde uprostřed tohoto rozmezí? Warlord batalion + Bountyhunters + Onedrop? Uvidíme..

To ale není všechno! Přišla také změna battlescrollu, spojená s nerfy některých nejlépe si vedoucích frakcí! Bye bye kuše a draci! Respektive, už nejste S tier ale „jen“ A – B tier. Nejvíce na nové nefry utrpěl nejspíše Belakor, který ztratil přehazování woundů do cucáků kolem sebe a tudíž je možné ho jednoduše zastřelit.
Více informací přehledně v tomto článku.

V neposlední řadě vyšly před pár dny FAQy, pro armády s novými battletomy. Rychlé shrnutí zde.

Mezitím stále čekáme na uvedení nových knížek dle release plánu


Aktuální release plán je nám stále skrytý. Dle nového oznámeného boxu to ale vypadá na Lumineth vs Tzeentch


Veteráni a scénáře

No tolik k novinkám, tento článek jsem ale začal chystat z jiného důvodu – chtěl jsem shrnout důležitost veteránů a nové scénáře, abychom se mohli lépe rozhodovat, zda veterány vůbec hrát, nebo ne. Už od prvních článků na WHC se mluvilo o tom, že by měly být nové taktiky a strategie výrazně náročnější, než v nové sezoně. S tím souhlasím, podle nových taktiky je třeba dnes poupravit list a opravdu si je rozplánovat, na druhou stranu nechápu, proč jsou nové frakční taktiky v battletomech stále jednodušší.. Postupně nám tu vzniká nešvar, kdy jsou dané armády (například DoK a Sylvaneth) schopní nové GHB úplně ignorovat a hrát si jen na „svém písečku“. Tohoto trendu se docela bojím a očekávám, že brzy příjde podobné omezení jako ve 40k, kde lze zahrát pouze jedna frakční sekundárka. To mi příjde fér, stále jsou ve hře totiž frakce, které ke svým taktikám nemají vůbec přístup a tahají za hodně krátký provaz. Goonhammer mě zase předběhl a i k této problematice už sepsat článek.

Taktiky a Strategie si asi zvládnete načíst sami, vypíchnu jen následující:

Nové GHB přináší 6 nových Strategií (žádné předchozí již neplatí, s vyjímkou battletomes samozřejmě)
2/6 Strategií jsou spojeny s veterány a další z nich s battleliny (ne nutně veteráni)
Tedy 50% Strategií jsou pěchotní – battleline/veteráni

Nové GHB přináší 8 nových taktik (staré GHB/core taktiky už samozejmě neplatí)
Taktiky jsou o fous složitější než v přechozí sezoně, nic tam není úplně zadarmo! Zároveň není úplně snadné vybrat si taktiku pro první kolo.
– Momentum – Znič jednu unitu a drž více objectivů
– Eye for an eye – Pomsti zničenou jednotku z předchozího turnu – lze hrát až v pozdějších kolech, při doubleturnu nebo wipu soupeře se to hraje hůř…
– Desecrate lands – obsaď terén v soupeřově teritoriu – Pro většinu armád poměrně složité, má cenu hrát až později
– This one is mine – zabij jednotku generálem – Pro většinu armád poměrně složité
– Head to head – Znič nepřítelské veterány svými veterány
– Outmuscle – Vyber jedny veterány kteří již contestují proving ground a zabij všechny nepřátelské veterány na tomto objectivu – poměrně složité na timing
– Against all odds – Vyber jednu jednotku contesti objective, který obsadíš, nesmí tam být veteráni
– Barge through enemy lines – dostaň 2 unity do nepřátelského teritoria, bonus za veterány
Máme tu tedy 3-4 taktiky z osmi, přímo spojené s veterány

Scénáře jsou zajímavé a akční

1) Prize of Gallet – hezký obyčejný scénář, hodně agresivní – začíná se s 0 objectivy, ty se postupně aktivují.. Pozor objectivy se překrývají!
2) Realmstone Cache – jeden objective na středu časem vybuchne a bojuje se o jeho úlomky. Rozložení objectivů je poté náhodné, ale není to tak hrozné
3) Battlelines Drawn – Mapa bez objectivů, hraje se na kvandranty, které mohou být proving groundy, zároveň je to úplně vypnutý teleport /setup !!
4) Lurkers Below – Mapa je reálně taktik a strategií s okamžitou výhrou při obsazení soupeřova „domovského objectivu“ Vlastně je to klasická přetlačovaná, kteoru znáte z LoLka nebo podobných her.. Zajímavý scénář, kde se úplně ignorují victory pointy. Poznámka- taktiky a grand strategie má cenu plnit kvůli rozhodování o major/minor victory, ale nejsou za ně žádné body v rámci bitvy..
5) In presence of idols – Obyčejný příjemný scénář s bonusy pro několik vybraných jednotek (idoly) v podobě lepší morálky a extra bodíků z objectivů
6) Nidus Paths – Mapa s tunely v rozích, které umožňují úhlopříčný teleport – jinak se jedná o klasický scénář se 4 objectivy
7) Mighty and Cunning – nejkontroverznější scénář – 4 objectivy s velkými bonusy za zabíjení veteránů (s bonusem zabití na objectivech). Pěchotní armády tu budou velmi trpět, protože je možné získat až 3 bodíky za zničení veterán unity.. Soupeř si tu může nasbírat třeba 15 extra bodíků v jednom kole a vy už pak nemáte šanci hru vyhrát.. Zde budou dominovat ne-veteránské armády bojující proti veteránským.. Například Beastclaw raiders proti Skavenům/duchům apod..
8) Head on collision – hezký klasický scénář, obsazování objectivů od druhého kola, bonusy za veterány
9) Wont back down – další přetlačovaná je tu! Tentokrát 6 objectivů, kolem kterých je výrazně zlepšené Rally – budete zde obnovovat jednotky na 5+ a veterány na 4+!
10) Silksteel nests – vrací se staré dobré vypalování objectivů z předchozí sezony! Tentokrát 8 objectivů, které dokonce vybuchují a mohou tak zranit jednotky kolem sebe! Bude to hezký a asi i oblíbený scénář, stejně jako v GHB21
11) Close to chest – Nový zvláštní typ deploye, oponent vždy vybírá alfa objective, na kterém jsou extra bodíky
12) Turf war – Ohoho! Přetlačovací setup, pouze dva objectivy se zákazem rezerv a nerfem summonů! Tento scíénář dost podělá některé tyapy armád, stejně jako u scénáře 3)

A to je vše. Nová sezona obsahuje hodně rozmanité mise, organizátoři turnajů budou muset opatrně vybírat, jakou kombinaci map vyberou, nebude to úplně lehké. Například není úplně dobrý nápad na turnaji hrát větší počet scénářů z této skupiny: 3, 4, 7, 12. tyto scénáře totiž nemusí sednout většímu množství armád a je asi vhodné, vybírat z nich jen jeden..

Nová sezóna právě začíná a už se těším, co na nadcházejících turnajích vymyslíme! Byli jsme vhozeni do vody a plaveme.. Nikdo pořádně neví, jakou sestavu hrát, všichni jsme na tom teď stejně.. GW se s tímto GHB opravdu předvedlo, jsem zvědavý, co příjde dál 🙂


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *