Zlobr Grand Tournament 2022
Zlobr Grand Tournament je za námi, zúčastnilo se ho 39 lidí, 4 orgové, 1 fotograf. A právě od něj máme úžasnou sadu téměř 300 fotek. Doplněnou o pár našich, rozdíl jasně poznáte.
Fotka v FB albu ; fotky v plném rozlíšení zde: https://eu.zonerama.com/evelas/Album/8236304 ; FB událost
Na feedback odpovědělo deset lidí, odpovědi budou zhodnoceny a využity při plánování další akce.
Z epických momentek:
„Kdyz mi v prvním tahu prvního kola Tyranidi sundali Invictor a Redemptor, ktery vybouchli a vzali sebou skoro celou pěchotu. Prvni hru jsem tak zacinal sve prvni kolo me s 2000pts ale jen 800 :D“
„8D6 = 8 bylo velmi epické :)“
„Dimachaeron charguje poškozený venom, ale nezničí ho a venom zůstává na posledním životě. Nebo 11 dark lance vypálí do TS Rhina a neudělí jediný bod dmg. :)“
„Nejšílenější asi byl, když plně nabuffovaná Scythed Hierodule naběhla v prvním kole do Mortyho…a nic mu neudělala, ale přežila jeho odvetu taky bez škrábance a v soupeřově kole ho zabila….bez buffů.“
„Asi se spíš dařili epic momenty oponentům, takže nic zásadního… Nejhezčí asi byl charge od orčího Warbosse, co me chargnul, 6 hitnul a 6tky na wound davali Mortaly… Hodil všechny 6tky :D“
Za mě je to všechno, díky všem co si došli zahrát a uvidíme se na další akci.
Ohlédnutí za ZGT by Ilius
Systém registrace – letos byl jednoduchý clickfest s nečekaným zveřejněním. Na další ZGT bychom rádi promysleli a zfunkčnili poněkud propracovanější systém. Základem bude předem oznámený termín zpuštění registrace. Pak bychom rádi udělali bodovací systém, kterým budeme sledovat jakousi „spolehlivost“ registrovaných hráčů. Co si pod tím představit? Například: registrace včetně platby včas = plus, poslaný list včas = plus, opravy v listu včas = plus. Naproti tomu drop krátce před akcí s nulovou komunikací = mínus, neplnění termínů platby, odevzdání listu, oprav listu = mínus. Drop přímo na akci bez vysvětlení = mínus, hádky nebo opakované stížnosti ostatních hráčů = mínus apod. Při registraci na další ZGT pak budou mít hráči s kladným score přednost před hráči se záporným. Systém bude nastavený tak, že běžný hráč plnící si své povinnosti nebude mít žádný problém, ba ani člověk co z vážných důvodů bude muset v půlce turnaje zmizet. V dlouhodobějším horizontu bude cílit primárně na „nekomunikující recidivisty.“
Párování – letošní náhodné párovaní v rámci W/L bracketu přineslo několik méně vyrovnaných dvojic. Rádi bychom systém, který neumožňuje získání výhody manipulací s výsledným rozdílem VP ve hře, ale zároveň zohledňuje jakousi „náročnost“ soupeřů a páruje stejně silné soupeře spolu. Letos bylo náhodné párovaní pro některé překvapení a to i navzdory předem uveřejněným propozicím, v kterých to bylo napsané. Zároveň se pár lidí přiznalo, že v první hře záměrně manipulovalo s rozdílem VP a to z toho důvodu aby nedostali příliš silného soupeře. Takže snahy o získání výhody touto cestou jsou a je potřeba systému, který je neumožňuje, nebo který od nich odrazuje. V tomto směru plánujeme prozkoumat možnosti párovacích apek. V tuto chvíli pokukujeme po BCP (best coast pairing), kterou bychom pak použili i k registraci hráčů (těm co by s apkou měli problém, bychom samozřejmě pomohli).
Terény – celá řada trablů.
Díry v 1. patře některých ruin – příště jednoznačně zavedeme house rule na 1. patro je neprůhledné.
Nízké kontejnery, pouze 2“ – chápu, že se za ně špatně schovávají modely větší než gardista. Příště budou stát vždy na sobě 2 až 3 kusy. Takže budou mít pak výšku 4“ a 6.“
Lesy větší než v layoutu – lesy byly nečekaně mega velké. Musíme jich na stolech mít méně.
Málo velkých „L.“ – seženeme další. Dvě velká L a dvě vysoké ruiny na každém stole nejsou dostatečné. Rádi bychom docílili alespoň čtyř velkých L na každém stole.
Prázdné vs přeplněné layouty – tady beru veškerou odpovědnost na sebe. Problém byl v tom, že jsem vycházel z layoutů z jiného turnaje. Ty nejsou nutně špatné, ale jidne mají jinak velké terény. Takže naše terény, které byly povětšinou o kousek menší, v těchto layoutech nefungovali, jak měly. Musíme vymyslet vlastní layouty, přizpůsobené terénům, které máme k dispozici a jinými turnaji se pouze inspirovat. V řešení tohoto problému bychom chtěli využít toho, že ty terénu konečně fyzicky máme a můžeme je herně zkoušet spolu s lidmi z kompetetivních kruhů. Tak snad odhalíme všechny problémy včas a budeme je moct řešit dřív, než uveřejníme layouty na další ZGT. S tím se pojí i to co se stalo letos, úprava layoutů po deadlinu na listy. Za to se ještě jednou omlouvám. Šlo o snahu reagovat na feedback, který jsem dostal a zaplnit layouty, které byly původně v některých místech příliš prázdné. Doufám, že nedošlo k znefunkčnění některých listů – např. nidí monstra jsme po upozornění nechali procházet terény, které by je jinak zablokovali a které v původních layoutech nebyly. (Přesně proto nemám rád „hotfixy“. Vždycky se objeví něco, s čím člověk nepočítá a vytvoří si tak další jiný problém.) Nicméně bychom rádi zachovali určitou variabilitu v layoutech a měli tak stoly, které budou hodně plné a které budou prázdnější.
Střídání layoutů na 1. stole – rozumím argumentům, proč je to nutné a na další akci určitě nějakou formu střídání zavedeme.Nabarvit – maximum času na přípravy dalšího ZGT půjde do barvení.Mám za to, že většina těch trablů byla způsobená pozdním doručením terénů do ČR a tím pádem, jsme neměli možnost fyzicky ty terény projít, podívat se jak vypadají, pečlivě si je změřit a podle toho teprve vymyslet, jak je použijeme. (Smekám před Hadem, že zvládl zorganizovat a zrealizovat skládání všech těch terénů v tak rekordním čase.) Zároveň jsem do kluků tlačil, že nechci dělat „hotfixy“ na místě. Že raději nechám odjet akci tak jak je, posbírám připomínky a všechno do příští akce pořádně znova projdeme a promyslíme a problémy odstraníme. Posbírali jsme připomínek dost na místě i z feedbacků z dotazníků. Kdyby nějaký problém tady nezazněl, ozvěte se, poslechneme, pobavíme se a vymyslíme co s tím.
Časový harmonogram v neděli – začátek 1. nedělní hry v 8:00 bylo pro dojezd některých lidí problematické. Chápu. Jsou možnosti jak to upravit a na příště to posuneme.
Náhradník – na střídačce jsme měli lidi dva. Martin a jeho TS a já s Tau. Martin statečně odehrál tři hry v sobotu, ale na neděli už neměl sílu. Porazila ho nejnebezpečnější choroba, která může muže potkat. Rýmečka. Buďme rádi, že vyvázl živ. Ještě jednou mu děkuji za to, že vydržel aspoň celou sobotu a umožnil svým hraním to, že jsem mohl fungovat více jako judge a org. V neděli už ale nebylo kde brát a já musel hrát. Tau nebyla šťastná volba, ale s GK (moje jediná další volba) jsem se na hru necítil vůbec, protože jsem na ně hooodně dlouho nesáhl. Tau jsem měl trochu v hlavě od čtení posledního codexu, ale byl jsem bez jediné hry. Tau jsou aktuálně OP a i fakt, že jsem neměl nic odehráno, nehrál roli. Tímto se znovu omlouvám svému soupeři Petru Libánskému, že jsem jeho Orky smazal. Ukázalo nám to aspoň na nutnost vymyslet, jak příště postupovat. Příště by bylo ideální mít jednoho člověka připraveného hrát celý turnaj, který ale nakonec nemusí odehrát vůbec nic a v průběhu turnaje ho dle potřeby nasazovat a stahovat ze hry, podle počtu hráčů. Počítat mu vítězství a standardním způsobem ho párovat. Takto fungoval Martin v sobotu. A v případě, že odpadne i tento hráč a bude nutné pro lichý počet lidí dalšího náhradníka, pak je třeba mít záložní řešení. Něco jako „výběr šampióna“, kdy si člověk vsadí na jiného hráče a na konci kola dostane stejný počet bodů, jako nahrál jeho šampión. Pak si může jako bonus, pokud bude mít někdo armádu navíc, zahrát hru jen tak. Toto by mohla být jedna z možností, ke které se uchýlíme.
Závěrem ještě jednou děkuji všem zúčastněným, všem kdo se podílel na běhu ZGT a všeho kolem a příště se budu na vás těšit znovu u lepšího ZGT.